انواع طراحی سایت به صورت تطبیقی و واکنش گرا

ممکن است به مقالات آنلاینی برخورد کنید که در مورد یک سری سبک های مختلف طراحی سایت (ایستا و پویا و غیره) صحبت می کنند. با این حال، در دنیای موبایل محور امروزی، تنها دو سبک برای طراحی سایت وجود دارد: تطبیقی ​​و واکنش گرا. در این مقاله، طراحی واکنش‌گرا و تطبیقی ​​را تعریف می‌کنیم و سپس مزایا و معایب هر کدام را بررسی می‌کنیم.

 

وب سایت های تطبیقی

طراحی وب به صورت تطبیقی، این گونه است که شما برای هر نوع مرورگری یک سایت متفاوت طراحی کنید که محتوای مشابه دارند،که برای اندازه های صفحه نمایش خاص، سفارشی شده است. وب‌سایت‌های تطبیقی ​​را می‌توان بر اساس اینکه چگونه سایت تشخیص می‌دهد چه اندازه باید نمایش داده شود به دو دسته اصلی تقسیم می‌کنیم:

 

  1. بر اساس نوع دستگاه سازگار می شود

وب‌سایت تطبیقی ​​می‌داند چه نسخه‌ای از سایت را بر اساس دستگاهی که می‌خواهد به آن دسترسی پیدا کند (به عنوان مثال دسکتاپ، موبایل، تبلت) نمایش دهد. اگر پنجره مرورگر را روی دسکتاپ کوچک کنید، مشکلاتی پیش خواهد آمد زیرا صفحه به جای کوچک شدن به اندازه جدید، به نمایش “نسخه دسکتاپ” ادامه می دهد.

 

  1. بر اساس عرض مرورگر سازگار می شود

وب‌سایت از پرس‌وجوهای رسانه‌ای (یک ویژگی CSS که صفحه وب را قادر می‌سازد تا با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش سازگار شود) و نقاط شکست (اندازه‌های عرض معین) برای جابه‌جایی بین نسخه‌ها استفاده می‌کند. بنابراین به جای داشتن نسخه دسکتاپ، تبلت و موبایل، نسخه های 1080 پیکسلی، 768 پیکسلی و 480 پیکسلی را خواهید داشت. این کار انعطاف پذیری بیشتری،را هنگام طراحی سایت تخصصی ارائه می دهد و تجربه بهتری از مشاهده را ارائه می دهد زیرا وب سایت شما بر اساس عرض صفحه تطبیق می یابد.

 

وب سایت های واکنش گرا

وب‌سایت‌های واکنش‌گرا می‌توانند از طرح‌بندی‌های شبکه‌ای انعطاف‌پذیر در زمان طراحی سایت استفاده کنند که بر اساس درصدی است که هر عنصر در کانتینر خود می‌گیرد، اگر یک عنصر (به عنوان مثال یک هدر) 25 درصد ظرفیت آن باشد، آن عنصر بدون توجه به تغییر اندازه صفحه در 25 درصد باقی می‌ماند. وب‌سایت‌های واکنش‌گرا همچنین می‌توانند از نقاط شکست برای ایجاد نمای سفارشی در هر اندازه صفحه استفاده کنند، اما برخلاف سایت‌های تطبیقی ​​که تنها زمانی که به نقطه شکست می‌رسند، سازگار می‌شوند، وب‌سایت‌های واکنش‌گرا به طور مداوم بر اساس اندازه صفحه تغییر می‌کنند.

 

سازندگان وب سایت تطبیقی

دو تا از مشهورترین سایت سازها در دنیا فناوری  Wix و PageCloud هستند. هر دو از یک رویکرد تطبیقی ​​استفاده می‌کنند، به این معنی که قابلیت‌های کشیدن و رها کردن دارند شما می توانید تقریباً هر چیزی را بدون نیاز به نوشتن یک خط کد بسازید.

از آنجایی که هر دو پلتفرم آزمایشی رایگان ارائه می دهند، توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری هر دو را امتحان کنید.

 

سازندگان وب سایت واکنش گرا

ابزارهایی مانند Squarespace شما را قادر به طراحی سایت واکنش گرا میکنند. ایجاد یک وب سایت ریسپانسیو روان کار سختی است، و بدون دانستن نحوه کدنویسی، طراحی سایت های منحصر به فرد با استفاده از سازندگان وب سایت واکنش گرا تقریبا غیر ممکن است.

 

اگرچه انتخاب برند در این بخش سخت است، اما در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

حتما از پلتفرمی استفاده کنید که پشتیبانی بسیار خوبی داشته باشد صرف نظر از هزینه های که برای طراحی وب سایت انجام میدهید آینده شغلی و حرفه ای شما به این سایت بستگی دارد . رومی سافت در تمامی مراحل یک طراحی سایت تخصصی در کنار شما خواهد بود.