وب سایت های تجارت الکترونیک بخش مهمی از طراحی وب سایت هستند. ایجاد یک فروشگاه آنلاین که به راحتی قابل پیمایش، آموزنده، و نمایش دقیق محصولات شما باشد، برای ایجاد بهترین تجربه خرید آنلاین برای مشتریان شما بسیار مهم است.وبسایتی که به مردم اجازه میدهد کالاها، خدمات و محصولات دیجیتالی فیزیکی را از طریق اینترنت بخرند و بفروشند و نه در یک مکان واقعی.
از طریق طراحی سایت فروشگاهی، یک کسب و کار می تواند سفارشات را پردازش کند، پرداخت ها را بپذیرد، حمل و نقل و تدارکات را مدیریت کند و خدمات بیشتری به مشتری ارائه دهد.
اصطلاح تجارت الکترونیک به سادگی به معنای فروش کالا یا خدمات در اینترنت است. در ابتداییترین شکل، تجارت الکترونیک شامل انتقال الکترونیکی وجوه و دادهها بین دو یا چند طرف است. این شکل از کسب و کار از زمان آغاز آن در مبادله الکترونیکی داده در دهه 1960 و شروع خرید آنلاین در دهه 1990 تا حد زیادی تکامل یافته است.
در سالهای اخیر، تجارت الکترونیک با ظهور گوشیهای هوشمند، که به مصرفکنندگان اجازه میدهد تقریباً از هر نقطهای خرید کنند، از رشد چشمگیری برخوردار بوده است. در واقع، کارشناسان کسب و کار پیش بینی کردند که تجارت الکترونیک موبایل به تنهایی در سال 2020 از 284 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.
بسیار شبیه به یک فروشگاه خرده فروشی فیزیکی و سنتی است وب سایت های فروشگاهی به مصرف کنندگان و کسب و کارها اجازه می دهند تا در یک پلتفرم مشخص با یکدیگر خرید و فروش کنند. تفاوت اصلی بین تجارت الکترونیک و تجارت فیزیکی این است که معاملات تجارت الکترونیک به طور کامل از طریق اینترنت انجام می شود و نه در یک مکان فیزیکی .
وقتی صحبت از فروش کالا و خدمات آنلاین به میان می آید، چند کارکرد اساسی وجود دارد که هر طراحی سایت فروشگاهی باید آن ها را رعایت کند.
قبول سفارشات: اگر کسبوکاری دارید که محصولی را میفروشد، سایت فروشگاهی شما باید بتواند سفارشهای مشتریانتان را بپذیرد. این فرآیند می تواند پیچیده تر از آنچه شما انتظار دارید باشد. برای هر سفارش، سایت شما به موارد زیر نیاز دارد:
ارائه خدمات به مشتریان : مشتریان شما باید در مورد سفارش یا تجربه خود با شما در ارتباط باشند. آنها ممکن است نیاز داشته باشند اطلاعات شخصی خود را اصلاح کنند، مبادله ای انجام دهند یا محصول معیوب را برگردانند. وب سایت شما جایی است که این مشتریان برای ارتباط با شما مراجعه می کنند. هرچه اتصال مشتریان را آسانتر کنید ( برای مثال با یک فرم تماس یا سرویس چت ) حل مشکلات آنها آسانتر خواهد بود.
هرگز زمانی بهتر از امروز برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی وجود نداشت.
دو راه برای طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد: یکی این است که برنامه ریزی کنید که چه چیزی را می خواهید در وب سایت خود ببینید و سپس از یک طراح سایت تخصصی بخواهید که پروژه را برای شما مدیریت کند. راه دیگر استفاده از یک سایت ساز تجارت الکترونیک رایگان است. هیچ راه درست یا غلطی برای ساخت فروشگاه اینترنتی وجود ندارد. همه چیز به بودجه شما بستگی دارد و اینکه چقدر می خواهید برای این کار وقت بگذارید.
شرکت رومی سافت با سالها تجربه در زمینه طراحی سایت فروشگاهی آماده ارائه خدمات تخصصی طراحی وب سایت و طراحی پرتال به شما مشتریان عزیز می باشد.