از مدت ها پیش این انتظار وجود داشت که یک وب سایت شرکتی خوب باید منبع قطعی اطلاعات در مورد یک شرکت و اولین جایی باشد که مردم در مورد آن اطلاعات کسب کنند، برخی هنوز اینطور فکر می کنند. اما وب امروزی به طور چشمگیری با یک دهه قبل متفاوت است. سایت ها تبدیل به محرک، اجتماعی و عاطفی در جامعه شده اند. در ادامه خواهیم گفت که طراحی سایت شرکتی چه تاثیری بر پیشرفت شرکت شما دارد.
وب سایت شرکتی دسته وسیعی از صفحات وب است. با این حال، همه آنها یک هدف مشابه دارند: ترویج یک نام تجاری به جای تمرکز بر محصولات و برندهای فرعی که ارائه می دهند. سایت مانند دستیار شخصی یا مدیر اجرایی توسعه کسب و کار یک شرکت است که صاحب شرکت برای کار 24 ساعته استخدام می کند.
جینی رومتی، مدیر اجرایی IBM، گفت که تفکر طراحی مرکز استراتژی شرکت IBM است. برای موفقیت، شرکت ها باید فراتر از چیزهایی که ارائه می دهند نگاه کنند .
دلایل زیادی برای ایجاد یک وب سایت شرکتی وجود دارد، اما باید بفهمید که دقیقاً چه چیزی برای کسب و کار شما مفید است.
بنابراین، با دقت فکر کنید که چرا به یک وب سایت شرکتی نیاز دارید. به این فکر کنید: اعتماد مردم بزرگترین دارایی هر شرکت، موسسه، سازمان است. آیا هدف اصلی شما افزایش ارزش برندتان است؟ یا نیاز به جمع آوری سرمایه دارید؟ بعد از اینکه تمام افکار خود را یادداشت کردید، می توانید به مرحله بعدی بروید.
هنگامی که به سوال “چرا؟” پاسخ دادید، سوال منطقی بعدی مطرح می شود “چگونه؟” من قصد دارم در این مورد به شما کمک کنم. در اینجا راهنمای گام به گامی است که به شما در طراحی سایت شرکتی کمک میکند .
یکی از اولین سوالاتی که ما در رومی سافت از مشتریان خود می پرسیم این است که “برای چه کسی می خواهید وب سایت خود را ایجاد کنید؟”
اگر هدف اصلی شما اطلاع رسانی به سهامداران و شرکا در مورد دستاوردهای مالی شما است، وب سایت شما باید به زبان آنها صحبت کند که احتمالاً مشتریان شما از آن استقبال نمی کنند.
بنابراین، محتوا و طراحی وب سایت تخصصی شرکتی شما، بر اساس نیازهای مخاطب هدف خواهد بود. بنابراین بسیار مهم است که بدانید چه کسی می خواهد از وب سایت شما بازدید کند و دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند به آنها ارائه دهید.
وب سایت شرکتی ابزاری است که می تواند حداکثر سود را برای گروه های هدف مختلف ارائه دهد. به لطف وب سایت های شرکتی، مشتریان می توانند در زمان صرفه جویی کنند و منبعی منحصر به فرد برای یافتن اطلاعات در مورد یک شرکت و محصولات و خدمات آن بیابند. رسانه ها با ارسال اخبار ارزشمند و جالب در مورد شرکت شما که از وب سایت شما دریافت می کنند، خوانندگان را جذب می کنند. در نهایت، از خریدها، سرمایه گذاری ها و پوشش های رسانه ای جدید بهره مند می شوید. این سایت یک گفتگوی شفاف و قابل درک با کاربران ایجاد می کند، نه یک مونولوگ.
از خود بپرسید که آیا دیدگاه شما از آنچه کاربران می خواهند در وب سایت شما پیدا کنند با آنچه می خواهید آنها ببینند متفاوت است یا خیر. با وسواس داشتن در تبلیغ برند، اطلاعات محدودی ارائه می دهید که برای بقیه مخاطبان بی معنی است. مشتریان به رسانه های اجتماعی یا سایت های بررسی مثل Glassdoor مراجعه می کنند تا اعتبار سایت شرکت را پیدا کنند.
تا این لحظه شما توانستید هدف وب سایت شرکتی آینده خود را مشخص کنید، مخاطبان خود را شناسایی کنید و اهداف تعیین کنید. اکنون زمان آن رسیده است که راهی برای دستیابی به آنها پیدا کنیم.
همانطور که می بینید، فرآیند طراحی سایت شرکتی درجه یک کار پیچیده ای است. اما با یک آژانس وب مناسب و برنامه ریزی خوب، وب سایت شما به ستاره ای در صنعت شما تبدیل خواهد شد. تیم ما در رومی سافت مشتاق است تا این چالش را به یک فرآیند دلپذیر، قابل درک و به خوبی سازماندهی شده تبدیل کند.